Logo Sneakerpeeker

Jak zmieniały się loga największych marek!

2021-06-30
Jak zmieniały się loga największych marek!

Logo to element, który jest ściśle związany z marką. To przy jego pomocy najczęściej budowane są relacje z klientem i kreowany wizerunek firmy. Logotypy na przestrzeni lat ulegają transformacji. Zmieniają się zgodnie z obowiązującymi trendami oraz wzrostem świadomości i popularności marki. Ciekawi Cię to, jak zmieniały się loga największych marek? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Zebraliśmy dla Ciebie kilka marek, które z pewnością Cię zainteresują.

Małe i duże zmiany w logotypach 3 marek produkujących buty

Nike

Nike to chyba najbardziej rozpoznawalna marka, której historię zmiany logo zna niemal każdy. Nike to niewątpliwie jeden z największych światowych producentów obuwia sportowego oraz odzieży i dodatków. Marka rozpoczęła swoją działalność jako importer Blue Ribbon Sports, lecz w 1971 r. postanowiła rozszerzyć swoją działalność o obuwie własnej produkcji. Jej założycielem jest Philip Knight, a logo zaprojektowała Carolyn Davidson, która kształtem chciała nawiązać do skrzydeł bogini Nike. Zakrzywiony kształt to także odniesienie do dynamiki i szybkiego ruchu, z jakim wiążą się buty sportowe. Z logotypem Nike wiąże się ciekawa, znana miłośników sneakersów historia. Carolyn Davidson stworzyła logo, jeszcze będąc studentką i otrzymała za nie 35 dolarów. „Swoosh” pozostał niezmieniony, a z czasem charakterystyczna łyżwa wyparła nazwę firmy z kompozycji.

Adidas

W przypadku logo marki Adidas można mówić o nieco większej transformacji niż w przypadku logo Nike. Marka stworzona została przez Adolfa Dasslera w 1948 roku. Sama nazwa jest wynikiem połączenia zdrobnień od imienia i nazwiska właściciela Adolf (Adi) i Dassler (das). Najbardziej charakterystycznym elementem są trzy paski, które widnieją w logo od niemal samego początku. Skąd pomysł na trzy paski? Wszystkie buty, jakie były produkowane w latach 40. XX wieku, były prawie identyczne. Dassler postanowił jakoś wyróżnić się spośród innych producentów. Każde obuwie miało z boku jeden pasek wzmacniający, więc on postanowił dodać jeszcze dwa. Pierwszym logo, jakie obowiązywało od 1948 roku, był rysunek butów w otoczeniu nazwy i imienia oraz nazwiska właściciela. W 1971 roku zaprojektowana została koniczynka (trójliść), w której uwzględnione zostały już paski. Miała ona symbolizować różnorodność marki i jej rozkwit. Po raz pierwszy to logo zaprezentowane zostało w Monachium podczas letnich igrzysk olimpijskich. W 1990 roku logo składało się z trzech belek o różnej wysokości, będących jednocześnie nawiązaniem do wspomnianych pasków oraz do góry. Miało odnosić się do wyzwań i przekraczania własnych granic. W 2002 roku dynamiczne trzy paski wpisane zostały w koło. Ta koncepcja chyba nie spotkała się z aprobatą, gdyż zaledwie trzy lata później logo ponownie zostało zmienione. Ostateczną wersją, jaką marka posługuje się do dziś, jest klasyczna nazwa, której towarzyszą trzy położone obok, poziomo paski.

Puma

Bardzo ciekawa jest także historia marki Puma. Skaczący kot jest trzecim najbardziej rozpoznawalnym logo na świecie. Co ciekawe marka stworzona została przez Rudolfa i Adolfa Dasslerów, czyli także założyciela marki Adidas. Bracia na początku lat 20. XX wieku założyli fabrykę Gebrüder Dassler Schuhfabrik, w której produkowane były buty dla Wehrmachtu. Bracia podzielili firmę w 1948 roku, Adolf założył markę Adidas, a Rudolf Puma Schuhfabrik Rudolf Dassler, która początkowo nosiła nazwę Ruda, co okazało się niezbyt trafnym rozwiązaniem. Oczywiście Rudolf chciał iść za przykładem brata, jednak ostateczna zmiana nazwy na Puma okazała się strzałem w dziesiątkę. Co jednak ciekawe, skaczący kot uwzględniany był w logotypach od 1948 roku. Na pierwszym logo drapieżnik przeskakiwał przez literę „D”, będącą nawiązaniem do nazwiska właścicieli. W 1968 roku zmieniono koncepcję logo, która bardzo zbliżona jest do dzisiejszego logo. Zrezygnowano wówczas z nazwy oraz imienia i nazwiska założyciela na rzecz minimalistycznego zarysu skaczącej pumy. W 1979 połączono wizerunek skaczącego kota z nazwą, która na dobre zapisała się w świadomości konsumentów. Przełomowym momentem w historii marki stał się rok 1960, gdy Puma zapłaciła niemieckiemu sprinterowi Arminowi Haremu za włożenie ich butów podczas 100-metrowego sprintu. Zwycięstwo Armina Harego na igrzyskach olimpijskich w butach oznaczonych formstripem sprawiło, że marka zyskała dużą popularność. Marka eksperymentowała jeszcze z czcionką, a ostateczna wersja obowiązuje od 1988 roku.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2021
We have a website in your language
SNEAKER PEEKER Sp. z o.o. Opinie z ekomi-pl.com
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel