Timberland – historia marki
Timberland – historia marki
W 1952 r. Nathan Swartz założył swoją firmę, rozpoczynając produkcję obuwia i odzieży, które wyróżniają się zastosowaniem najlepszych materiałów i innowacyjnych, niespotykanych do tej pory technologii. Dopiero 21 lat później, czyli w 1973 r., na rynku debiutują pierwsze wodoodporne trapery, sprzedawane pod nazwą Timberland. Tak właśnie zaczęła się historia marki, która aż do dziś nie traci popularności – obuwie sygnowane jej logo, w szczególności pierwszy model, kilkadziesiąt lat później nadal pozostają klasykami w świecie mody. Co ciekawe, firma Nathana Swartza zaczęła działać oficjalnie pod nazwą Timberland dopiero w 1973 r.
Dalsze losy marki Timberland
Jak potoczyły się dalsze losy Timberland? Historia marki jest naprawdę imponująca. Od momentu premiery debiutanckiego modelu do kolekcji amerykańskiego brandu dołączają ręcznie szyte mokasyny i obuwie przeznaczone na łódkę, które wzbogacono o system sznurowania 360 stopni. W 1990 r. nadszedł wreszcie czas na wypuszczenie damskiej kolekcji, a już rok później w katalogu marki można było znaleźć ekskluzywną linię kurtek i akcesoriów wykonanych z prawdziwej skóry. Na obuwie dziecięce klienci musieli poczekać do 1996 r. Obecnie Timberland jest jednym z najpopularniejszych producentów obuwia i odzieży outdoorowej.